20130123

I'm a lot wiser and a little older

Cha cha sekreterare Emma här. <- Kul ty igår när jag kom hem från min föreläsning var det Viktoria (!) som öppnade dörren och några timmar, senare efter att vi handlat, gjort och ätit upp middag, satt vi och mejlade en massa fashionweekmejl till diverse adresser. Imorse fortsatte rumban (vi hade fått svar woohoo) och jag (likt en sekreterare haaa det var skämtet kuuuul...) svarade och osade så pennan (tangenterna) rykte. Och så fick jag också mejl från universitetet, att jag kommit in i en kurs där jag varit reserv (plats 38 dessutom)! Nationalekonomiskt strategiskt tänkande heter kursen och hade intro på måndag och nu på fredag kl. nio har den sin nästa föreläsning. Sen svarade jag tack tack jag hoppar gärna på den och så svarade Anders, att om jag också fortfarande är intresserad av de andra två kurserna jag är reserv på, vilket jag är. Så nu kommer jag att läsa 3 ⋅ 7,5 hp = 22,5 hp och om jag kommer in i någondera av de andra 4 ⋅ 7,5 hp = 30 hp. Gränsen för bidrag är typ 4,7 hp eller 4,8 hp per månad d.v.s. 23,5 hp eller 24 hp (ETT poäng ifrån??? Såååå snopet).

Uuuh och så meddelade de igår vem som ska uppträda på Flow! Solange var ju ganska uppenbart för att man tidigare sagt att hon kommer i Way out West, Azelia Banks och Nick Cave är också coolt, MEN synd att The Knife spelar på onsdag (fattar inte grejen med onsdagsspelningen, som de började med i 2010). Åh men Solange (!), Flow och sommar.

MEN till det viktigaste: vi fick vasastanlägenheten!!!!! På fredag ska vi skriva under hyreskontraktet och den 15 februari eller 1 mars flyttar vi in! Området heter Röda bergen och Matilda tycker det är jätteroligt för att det är nästan Rödbergen.

Ikväll ska vi äta på Petite France och nu ska jag fortsätta mejla och plugga.

Där ska vi bo!!!
Viki!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ääääh min kommentar syns int så ja skriver på nytt...gränsen är nuförtiden 5 högskolepoäng! har varit fr.o.m. 1.8.2011 t:Lotta

Unknown sa...

nooooo!! MEN nu har jag fått besked att jag kom in i den fjärde kursen! så nu har jag 30 poäng för hösten *huhhu*