20130118

Django

Nu har det gått kanske en vecka sedan vi såg Tarantinos nyaste film Django Unchained, så nu har jag lyckats tolka några åsikter min hjärna utvecklat om den. Christoph Waltz var ju det bästa i hela filmen och när han dör i slutet tappar också hela filmen det och det är bara blod, blod, blod och alla skjuter desperat runt på allt som rör sig för att inte själva bli skjutna (oj det kanske var en spoiler??). Fast ok, blodbad är det ju igenom hela filmen, men i slutet slutar också de snärtiga tarantinodialogerna mellan Waltz och Foxx och jag börjar spela Bubbleshooter. Älskade också Jamie Foxx. Och Leooos Calvin Candie var vidrig men desto bättre spelad och stackars Kerry Washington fick inte göra något i sin roll som Brünhilde.
När vi talade om hur Tarantinos filmer alltid bara är en massa pang pang *blodsmack* och män som skjuter runt, rädda att inte själva bli skjutna först och kom fram till att det kanske bara är en slags satir mot andra skjutglada filmer och äckeldatorspel. Som att "haha titta hur löjligt det här ser ut".

Django får EEE.








Ok men för lite kontrast: idag såg vi Crazy, Stupid, Love hahaha. Fattar inte vad det är med Ryan Gosling som alla älskar så mkt. Eller ok "fattar" och ok klart att man råkar fnittra till några av hans lines, men jag stör mig på hans pojkröst och för att jag hatade hans karaktär i Drive. Men Emma Stone och Julianne Moore (åh älskade henne i Single Man) var ganska bra!

CSL får ½E





xoxo film_bloggaren tydligen

Inga kommentarer: