20130117

eyes eyes eyes

Detta scenario: två tvillingar, som vid första anblick inte liknar varann, bara två kompisar som sitter vid Kåkens terassbänk, blir introducerade till en kompis kompis och efter några minuters samtal säger den att den inte ens märkte att de var syskon, sen kollar närmare och jaaa nuu seer jag!!. Fast igår var det jag som var kompiskompisen och blev fascinerad över hur ofta det hänt men aldrig varit på den sidan bordet. Det var jete ruligt igår i Kåken fast vi bara var där en sväng. Först den sedvanliga halvtolvutanförambaträffen med Anna och Filip, sen Kåk där det var massa nya människor men också nya på så sätt att vi inte sett dem på skitlänge! Sen fotade alla överallt (:S), Penelope Strikes uppträdde och så skulle Matilda gå till sista ettan som skulle åka lite över ett tror jag. Vi skulle till Berns, var tanken, men väl vid busshållplatsen (som Filip inte visste fanns och hade därför alltid gått enda till T-C haha) lockade den snabba hemvägen för mycket och så hoppade vi ändå alla i bussen när den kom efter sju min.

Annat Emma gjort:

var och kollade på lgh i Solna
+ helt nyrenoverad och fin överallt
+ diskmaskin (!) OCH tvättmaskin (!)
+ sympatisk hyresvärd
- ganska långt till t-bana och pendeltåg (!) (vi var en halv timme sena bara pga kan inte åka pendeltåg)
- hyran var 11, vilket är lite för mycket för oss när det är så långt borta
- Solna är långt borta.

Skrev min makrotenta!!! Den kändes ganska lätt -> kommer bli jättebesviken om jag inte får godkänt. Fast ok godkänt vet jag att jag får, för att jag hade redan sju poäng i uppgift ett från duggan och tio till uppgift tre från seminariet (och fem poäng till fråga två, men jag besvarade den så hoppas jag får högre poäng i den nu) = 17 poäng, för godkänt krävs 45 poäng (? typ), och om jag får i medeltal fyra poäng (av tio) i de åtta uppgifter jag skrev är mitt poängsaldo 49.

kåk
louie

penelope
lost in solna

När vi gick till Solna, hände den klassiska ficktjuvscenen, en man som såg att vi var turister med kartorna i högsta hugg och försvunna blickar kom fram till oss och instruerade hur vi ska ta oss till Kyrkobacken. Fast han var ingen tjuv utan bara empatisk och artig. Jag har också märkt hur orädd jag har blivit för ficktjuvar, ända sedan förrförra sommaren när jag tog det där krypet på bar gärning, med handen i min handväska vid Operans spårahållplats. Då ville jag bara gråta, men nu inser jag bara hur konstigt det var att jag råkade titta bakåt just då fast jag inte hade märkt eller känt något. Usch och nu började jag att tänka på ficktjuvsscenen i Tsotsi när en kille knivhugger en man i en sprängfull tunnelbana och ingen märker det :(.


Kollade också Girls första avsnitt för säsong två igår. Fattar fortfarande inte hypen, alltså visst, helt roligt och så, men tycker Hannah är för självisk och fast alla ser Girls som typ en ny feministisk SATC klarar de inte ens bechdeltestet (inte ett kriterium för att jag ska tycka att något är bra, utan bara kritik mot att Dunham är inkonsekvent). Ja ja men helt ok serie och kommer antagligen att också se hela säsong två.

Inga kommentarer: