20130111

be young, be dope, be proud

Searching for Sugar Man är oscarsnominerad! Ganska fint, kollade igen trailern precis och blev mer sugen att se den. Jag talade idag med Annas kompis Erik, som håller på att göra en egen dokumentär för ett skolprojekt, när vi var på Louie Louie att den säkert vinner så bra som den var. På tal om film; igår såg vi An Education, som Matilda hade lånat från Sture bibla (sen hon skaffade bibliotekskort har hon kommit var och varannan dag hem med en bunt filmer och böcker till mig (aw) och henne själv). Jag märkte att jag sett den inte så länge sen och kom fram till samma recension: jag störde mig på Carey Mulligan och han gubben... 1,5 stjärnor får den.


Men mer om Matildas bibladille: senast kom hon hem med Bret Easton Ellis' senaste roman Imperial Bedrooms till mig, vilken handlade om en manusförfattare, rik på ärvda pengar och med helt upp-och-ner-vänd kvinnosyn (återkommande tema i Ellis böcker?) och levde sitt liv som om det vore en film. Ganska fascinerande, men i långa loppet väldigt frustrerande (p.g.a. kvinnorna har ingen vettig funktion i handlingen).


Men men kom alltså precis hem från Louie Louie, som sedan blev Carmen. På förmiddagen var snälla pappa här med väskor fulla med saker, som inte rymdes i våra väskor då vi kom hem från Finaland och så fyllde vi också kylskåpet och diskuterade vår framtida boende (pappa tycker vi ska köpa vår lgh, vi flyttar hellre men har det som ett alternativ).

vi bytte mössor hihi titta vad fint jag ler hihihihihhh

Inga kommentarer: