20110223

Turistande

Mamma och pappa stack för någon timme sedan och nu är allt som vanligt igen här i Hammis! Före de stack var jag med dem i Konsum och storhandlade mat för cirkus 800 spänn och de gjorde naminamimat.

Igår efter att jag tvättat håret, åtit morgonmål och pluggat lite drog mamma, pappa, Matilda och jag till Slussen där vi mötte upp Lotta (hon var den enda som hade haft skola). Sen tog vi röda mot Ropsten och blev av vid Karlaplan. Därifrån gick vi till Djurgården till Nordiska muséet.
Karlaplan är där i mitten av Östermalm och Nordiska där uppe till vänster på Djurgården.

De hade en utställning om sopor
Det här var för roligt för att inte fota (Strindberg hade skrivit "Schit ! ! !" på Shakespeare hihihihihi) ! (Fast det var förbjudet....... sori mamma)
Efter nordiska tog vi spåran till Centralen varifrån mamma, pappa och Matilda gick (!) och jag och Lotta tog tuben till Gamla stan (vi gick till Kicks för en stund för att slösa lite tid, då vi tänkte att det tar så länge för dem att gå............ fast sist och slutligen var de där före oss).
I Gamla stan gick vi och äta till Vapiano (då var klockan redan fyra, så värsta lunchtidsrusningen var över). Maten var som vanligt supernaminami, men akustiken fortfarande helt kass (hehe).
Van spåraåkare

Mamma nöjd och belåten

Vi tog nallekarkkin från en skål vid ingången till efterrätt
Efter Vappis tog vi gröna hem och drack lite kaffe och fikade lite före vi igen tog oss till stan till Saga för att se Cornelis (filmen om Cornelis Vreeswijk). Den var riktigt bra; bra skådisar och fint filmat.

Nu har jag som sagt, sagt hejdå till päronen, ätit och haft lite halvpanik då vårt nät strulade lite till (men nu fungerar den, huhhu). Imorgon har jag en analysföreläsning och på fredagen ska jag plugga hela jävla dagen (oj, ursäkta språket), inga ursäkter (t.ex. Big brother)! Jag får inte ens gå ut (!!!!!) för att jag har tenta på lördag kl. 9 :/

Inga kommentarer: