20110225

Lime-lax och snabbrotmos

Ringde just till Lotta och frågade var hon var.............eller egentligen var hon varit i typ fem timmar. Hon var i Hötorget, hade varit och shoppa!
Själv har jag haft en minst lika spännande dag: jag har pluggat och lekt matbloggare. Här är några av mina matbloggarbilder:

Titta vad fin portion :-) (Matilda kunde inte låta bli att smaka före hon var vid bordet...............suck)

mmmmmmmmmmmm det doftade ingefära och grädde mmm

Efter maten fick Matilda läsa lite skvallertidning

Sen diskade Matilda (och jag plåtade.......allt för att inte behöva ta i pennan och räkna analys)

Idén till dessa recept kom från att vi hade en halv chili, en bit ingefära, laxfiléer, grädde och en lime. Kostnaderna blev alltså 0 kronor!!! Man tager vad man haver (Kajsa Varg) blir alltid bra.
Okej dendär sista bilden var mest menad för mamma (och alla dem som kommit hit via Google-sökningar i stil med "snabb mat", "lime lax" o.dyl.!!!!! och jag måste ju skriva ner resepten för att det blev så gott och för att jag själv (och M) är upphovshavare till dem.

Imorgon skulle jag kunna baka en blåbärspaj....... och kanske byta beskrivningen av bloggen till matblogg...... Eller sen gör jag bara ett vanligt lördagsfestinlägg.

Inga kommentarer: