20110217

ÅBO

Så på tisdagen anlände vi till ett kaaallt Åbo klockan 18:50 (19:50 finsk tid). Lotta hade så tidig väckning både på tisdagen (typ fem på morgonen uhh) och nästa dag, på onsdag så hon tog bussen till hufvudstaden. Jag och Matilda däremot, vi tog buss nummer 1 (hihi) till Salutorget. Därifrån gick vi längs med Eriksgatan och över bron mot domkyrkan. Där kom Ellen emot oss (Jessica var ren och sitza i Sode) ! Sen gick vi till Jessicas och Ellens söta lya!
Ellen mejkar

Matilda vinar
Alla stolar var upptagna så Sandra måste vara på golvet

Emma vinar

Matilda väntar att jag har druckit färdigt mitt glas så hon kan fylla på glasen

Inredningsdetalj pt. 1

Ellen med inredningsdetalj pt .2


Där vinade vi med vår Blue nun och babblade om Åbo och Stockholm i några timmar. Sandra kom också efter en stund, men hon gick iväg lite före oss. Elva-tiden (?) skickade Jessica "sluta nu" (tog en stund för oss och fatta vad hon menade........ vi ba men va int har vi skicka någo ti henne vaffö ska vi sluta...?). Så vi bar oss av till den legendariska Sode!!!! (Nu var Ellen lite nervös hihihi).

Efter en tids gående i ett iiiiskallt Åbos gator var vi framme, och det var typ exakt som jag hade tänkt mig! En liten lokal med bardisk, dansgolv, DJ-båsa (eller -rum eg.) och ett rum (Hångelrummet) med en massa biostolar, och en glad Jessica!!!! Det var ungefär som Gula villan.
Först måste vi förstås testa jello shots (en räckte bra för mig....... är inte så förtjust i gelé......... men nu har jag smakat på det!), som kostade en ege. Snapsen var 1,5 och cidern också jättebillig. Tänkte helt glömma: en tjej hade somnat i något rum, så Jessicas kompis Linda körde henne till Doktorn......... Och nästa dag hörde vi att hon hade kommit tillbaka efter en stund???????
En sak som var lite extra rolig var att en viss Stadsdel och ett Däggdjur var på plats!

I Sode hittade vi Jessica i vessan!!!!!!

Jessica blev urlycklig av att se oss

Vi dansade lite

Vi dj:ade lite

....fast ibland kastade Jessica ut alla från dj-boothen :(

Jessuli

Ellen fick leka bartender!

....Jessica med





Efter en stunds festande Åbo ztyle vandrade vi hem och sova. Jag fick sova brevid Jessica och vid ett tillfälle vaknade jag till att jag var helt inklämd i väggen....... Men tolvtiden larmade Jessicas väckarklocka (hon skulle till Sode och städa mwahah) och jag fick heeela sängen för mig själv!

Morgonfräsch



Snygg-Jessica

Domkyrkan

Matilda i bussen påväg mot hufvudstaden


Tvåtiden tog vi oss till Subway på frukost och därifrån tog jag och Matilda bussen till Helsingfors (bussen tänkte köra förbi oss för att ingen vinkade till den att stanna............ups). Vi fick studentbiljett, score!!!! Bra sidan med att ta bussen var att den körde till Muncca (fast Matilda gick vidare till Kampen för att träffa Jasmine som hade glömt en American Apparel -påse hem till oss i Hammarby). I ändan av Munsknäs allé råkade en spåra komma lagom till mig så jag hoppade på den, och vem var där om inte mamsen ! Sen åt vi mammas linssallad och Ellen Svinhufvud -tårta (<3<3<33<3<3<3) till dessert......... omnomnom.

Idag har vi bara pluggat datat och varit ute med Carla (man kunde dock inte gå så långt för att hon stackran fick kallt om sina små tassar efter typ fem minuter. Ja och vi tittade också på Salkkarit och Idols (han Yö-sångaren var som gästande domare och var jätteobehaglig och -elak!!!) ! Imorgon går vi på gym och till polisstationen för att föra lappen att vi avklarat II-skedet och på kvällen blir det ant. utgång eller något liknande, får se!

2 kommentarer:

Anonym sa...

inredningsdetalj xDDDDDDDDDDDDDDDD VA TREVLIGT ATT NI KOM!

h. ellen

Unknown sa...

hihihi jeee tack att vi fick komma!!!!!!!