20130925

tel. 0503607351 5884294 5877070

Gud vad jobbigt att min finska tel inte har existerat sen typ juni (jag utgår ifrån att den försvann i tomma intet, för sista gången jag såg den var när vi precis hade kommit hem från Finland, så jag hade inte hunnit sätta den i min finlandsväska, jag satt på vår soffa och talade med vår bankman................. och den som säger att jag måste leta ordentligt i soffan bland alla kuddar kan se sig själv i).
Och nu bestämde vi oss med Matilda för att avsluta våra finska abonnemang (!). Åh min gamla radiolinja som blev elisa (och tydligen är t.o.m. Elisa retro nu och det heter bara Saunalahti?!??) jag haft sen lågstadiet är snart forever gone. Dör av nyfikenhet vad som har kunnat komma i samtals- och sms-väg. Fast det gör jag alltid för tydligen sparas inte sms och samtal man fått då telefonen varit avstängd längre än vad var det två dygn. Och varje gång vi är i Finland brukar jag läsa gamla sms och se på bilder från förra gången vi var där och resa en årstid bakåt i tiden. Rubriken är alltså mina gamla telefonnummer (så det är inte så oförsiktigt som det ser ut). Haha minns när man var liten och hade i trådtelefonssamtal som onödiga chattdiskussioner (kom också på att jag och Matilda brukade ropa ikapp dugåromdetärtilloss hahaha snälla barn). Eller OKEJ ska väl leta lite till nu under mattan och i soffan.

Inga kommentarer: