20130909

københavn

Hilsner fra København! Min anden bedste by.
På torsdag morgon åkte Kevin och jag från Cityterminalen via Malme till Skurup (fem timmars tågresa........ vi satt i två olika delar av vagnen......... men de hade wifi).
Väl i Skåne, visade Anni först runt i sin skola (hon bor i ett internat vid skolan), visade ett filmprojekt hon gjort, vi spelade pingis och sen skålade vi med prosecco.


Sen hoppade vi på tåget till Malmö där vi skulle möta upp Matilda!

här åkte vi över bron till danmark.... ingendera fick en fin bild
frammeeeeee!!!! jag gick med konstant töntleende
Jag fick bästa sängen högst upp på hostellet!

min vy från min säng
När vi checkat in och fixat oss gav vi oss av till Blågårdsgade för falafel, sen öl och shots. Sen gick vi till Kødbyen till Bakken och Jolene! Nästa morgon åt vi den godaste brunchen (egenkomponerad hamburgare och danskvand) på Halifax.


min buge
Sen gick vi runt i stan i Indre by och Nørreport och klappade på kalvar och grisar och får och köpte bl.a. muchar, prosecco, pappersananas för nu var det Annis födelsedag!!! Efter lite förfest på rummet gick vi och åt middag på Sticks 'n' Sushi.

min much va blå
världens godaste mat
 På söndagen gick vi till Gråbrødretorv för att äta sandwichar på Skildpadden.


Sen gick vi lite runt i stan och satte oss ner på piknik i Rosenborg slotshave, skrattade till exakt allt, läste horoskop, sjöng psalmer etc.

matildedryck

Ja och jag hittade en fyrklöver!!!!


Sen kramade vi hejdå till Anni som hoppade på tåget till sitt Skåne medan vi andra gick till hostellet efter våra bagage.


Kevin gick också till tågcentralen och Matilda och jag hoppade på spåran till lufthavnen.

Inga kommentarer: