20130408

your data suggest a strong automatic preference for young compared to old

Idag hade jag min första föreläsning i The Economics of Discrimination. Hade den i Frescati backe, som tydligen ligger 100 km från tunnelbanan, bakom ängar och skogar, men tur var hade jag räknat med att jag inte hittar (har aldrig förr varit i den delen av Frescati om alla inte fattade av inledningen) så jag var framme en halv timme för tidigt..! Så jag drog på upptäcktsfärd efter ett kafé för att jag märkte att jag skulle hinna bli vrålhungrig innan föreläsningen skulle vara över. Min halvtimme i förtid blev tio minuter sen. Föreläsningen var jätteintressant och jag är jättetaggad för kursen; diskriminering från ett vetenskapligt perspektiv till skillnad från den som puttrar i Twitter (och en månad senare i fb) där alla bara skriver i affekt orelevanta och konstiga saker om rasism o.dyl. Gjorde precis ett Implicit Association Test (här kan man göra Harvards IAT-tester) i vad jag föredrar gammal eller ung och fick det vanligaste resultatet "ung".

Inga kommentarer: