20130410

min första bloggenkät!!! och så blev den jättelång

(tagen från http://nyheter24.se/blogg/quetzala-blanco/)


1. Hur gammal är du?
22
2. Hur gammal känner du dig?
Hmm för första gången i mitt liv känner jag mig lika gammal som jag faktiskt är.
3. Vad har du gjort i dag?
Cyklat till universitetet, pluggat, jobbat, väntat i 2,5 h på att Matilda ska komma hem för att jag glömt nyckeln hemma, fikat, ätit, läst.
4. Vilken film såg du senast?
Jag tror det var 21 Jump Street, men den räknas inte så jag säger Heathers istället för att den är så bra!!
5. Vem ringde du senast?
Matilda och frågade när hon är hemma, sen dog batteriet :((
6. Är du besatt av någonting?
Besatt?? Ja säkert? Ja nu kom jag på: att hitta stvalfel.
7. Är du rädd för blod?
Inte rädd, men kan bli lite svimfärdig ibland, speciellt om blodet är i vatten typ någon slår huvudet i bassängkanten!!
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Hemma på soffan med min pläd på knäet och datorn på pläden.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Fredrik Reinfeldt, Göran Persson, Olof Palme, Tage Erlander ochhhhh vänta ska komma på en femte... nä skit samma.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nä, vem skulle jag göra det för.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
VITT och typ pasteller. Ganska brokigt är det faktiskt kan jag stolt säga!
12. När vaknade du i dag?
06:45 ringde väckarklockan, var vaken på en sekund :(.
13. Vilken är din favorithögtid?
Kanske jul för att det är jullov och nyårslov då, fast tycker inte om vädret då.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Om jag inte vore så trött skulle jag svara t.ex. Paris!!
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Neumünster, hahaha en stad vi körde genom när vi körde genom Europa med familjen när jag och Matilda var typ 14 (?). Där fanns Lidl, pubar och hostel.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Ingen aning, bara jag är lycklig går allt.
17. Vad lyssnar du på just nu?
Rapport är på, men lyssnar inte så mycket (bloggar juu?).
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Jo vänstra ringfingret.
19. Vilka fem sju saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Kaffe, apelsinjuice, havregrynsgröt, bröd (viktigt, ty 80 % av min kost), choklad, glass, vin.
20. Vem är din favoritkändis?
Lana, James Franco, Joyce Carol Oates, Håkan et cetera.
21. Vad är du på för humör just nu?
Blev jättelycklig när jag fick mat, nu är jag lite tröttis.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa??
23. Snarkar du?
Nej tack.
24. Hur går du helst klädd?
Så snyggt och fab som möjligt. Hatar när människor inte bryr sig om vad de har på sig!!!!
25. Vilket stjärntecken är du född i?
Vattuman!! Bästa!!
26. Vilket är ditt favoritgodis?
Fazers gula mmmmm. Och sirap, Geisha, (choklad)glass, bulla, bakelser (blåbärspaj, munkar, örfilar, wilhelminakex, Ellen Svinhufvud -tårta, semlor) och inte någon äcklig godis eller limu.
27. Vad sa du senast?
Skriver helst inte ner det senaste, men saken före det var citat från dn.se: "Putin hamnade på finländsk polislista".
28. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Matte hihi. Minns på ettan i lågstadiet när man skulle fylla i ett papper vad man tyckte mest om i skolan och lilla Emma skrev Matematik, medan alla andra skrev typ tecka, jumppa, rast, mat.
29. Vad har du på dig just nu?
Pyjamas :)
30. Vilken är din favoritaffär?
PrisXtra. Skoja ha ha Whyred, Hope, Acne, Cos o s v.
31. Vad har du för storlek i kläder?
Allt från XXS till XL.
32. Vad har du i dina fickor?
Näsdukar p g a kroniskt förskyld.
33. Vad köpte du senast?
Lunch.
34. Hur många gånger har du flyttat?
En gång i Finland från Haga till Munksnäs, sen från H:fors till Stockholm, sen två gånger i Sverige, från Hammarbyhöjden till Stora Essingen till Vasastan. Summa: fyra.
35. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Sååå tråkigt sorligt svar men: min telefon. Och en massa mat och skönlitteratur.
36. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvälls-! Herregud. Innan kl. 12 får man inte tala till mig och efter kl. 18 är jag som bäst.
37. Senaste filmen du såg på bio?
Ingen riktig finne, med mamma och Matilda.
38. Har du blivit sydd någon gång?
Nä.
39. Har du någon gång badat naken utomhus?
Klart jag har.
40. Vad åt du till frukost?
Gröt, juice, smörgåsar och svart kaffe.
41. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Var 12 år, sista året som barn före tonåren.
42. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nä, men en gång stoppade polisen mig för jag gjorde en så klumpig U-sväng haha. Fast det var inte mitt fel utan mina lulliga passagerares.
43. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Ingen har gjort något tänkte jag säga, men kom på att Malin gick och beställde till mig i Kåken när jag var för agorafobisk!
44. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På nattduksbordet p g a det är min väckarklocka.
45. Vad var det sista du åt?
Jättegod blomkål med citron, timjan, parmesan o dyl, vars recept Matilda plagierat från Taverna när vi senast åt där med Toto.
46. Vem är världens vackraste kvinna?
Finns en massa vackra kvinnor, men t ex Natalie Portman.
47. Är du blyg?
Nej, men hatar töntig smalltalk och sliskiga gubbar.
48. Vilken var den sista konserten du var på?
Guuh när var jag senast på en konsert? Eller nej: påskkonserten i vår kyrka...
49. Vad heter du i andra namn?
Stina Sylvia.
50. Har du varit med om en bilolycka?
En gång när vi var små slintade pappa med bilen på motorvägen, men inget farligt.
51. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Jo. Man är ju bara människa.
52. Vilken är den roligaste träningsformen?
Cykla för det går så fort!
53. Har du några husdjur?
Carla!!! MIN ÄLSKLING.
54. Vill du gifta dig?
Ja.
55. Var växte dina föräldrar upp?
Mamma i Nystad, Varsinais-Suomi, pappa i Kronoby, Österbotten.
56. Har du någon gång ringt polisen?
Never.
57. Har du svenskt ursprung?
Nä jag är invandrare.
58. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Alla möjliga, t ex Emppuli, Emppuliinuli (+ 1000 andra varianter), Omppu, Ashley (<- mitt alter ego).
59. Vilka är dina största svagheter?
När jag var yngre (haha är så gammal nu) kunde jag kräva för mycket av mig själv kanske? Eller kanske inte. Jag är dålig på att gå och lägga mig. Ibland kan jag naivt tro att alla människor är snälla.

Inga kommentarer: