20130422

"I själva verket är majoriteten av både männen och kvinnorna losers i någon mån."

Hallå vad händish. Jag blev lite sugen på en bränna! Inte en jämn sommarbränna utan en liten vårbränna d v s lite lätt orange kinder och fyra fräknar o-o-och bruna armar, ben och mage när vi ändå är i farten. Men det får man bara om man ligger på en strand :(. Solarier ger för jämnt tryck, sitta i solen ger bara färg på ansikte och händer. Fast vi funderade faktiskt med Matilda på att gå på solarium den här veckan hahahaha kanske inte. Igår kom andra avsnittet av Mad Men. Längesen jag följde en tv-serie på tv och när man hör vinjetten måste allt annat bort och det ska vara tyst och en kopp kaffe och en bulla/choklad i knäet *njut*. *Chokladen smälter på knät*. Idag tänkte jag bli överkörd av en bil. Mina förutsättnigar såg ut som följande: jag cyklade, ursäkta vinglade med en cykel, med låset och Ica-påsen hängades på styrstången och min väska i ryggen och kunde alltså inte stanna (annars skulle hela jag ha kippat sidlänges). Men jag lever! Idag skrev en skribent, som jag vanligtvis undviker att läsa p g a håller inte med om nästan något hon skriver (t ex någongång skrev hon något om att det är helt normalt att ge iPads till tvååringar), men idag skrev hon en jättebra krönika! Den handlade om male gaze (obligatorisk läsning till alla!!!) (dess kommentarer är också väldigt bra), som Matilda också bloggade om häromdagen. Klicka på länkarna och om ni vill va koola.

hittade denna på tumblr men minns inte vilken blogg :(

Tänk att det finns människor (både män och kvinnor?!??!!) som tycker att meningen ”Jo men du vet, ett par kvinnobröst är ju bara den minsta möjliga gemensamma nämnaren mellan två män.” inte innehåller några som helst fel och är helt godkänd och behöver inte kommenteras. Åååååååååh.

Inga kommentarer: