20130418

passs.......

Mitt pass blir gammalt den 22 maj. Varför ska man ens ha ett pass?? Jag har inte använt mitt sedan jag fick det år 2003. (Om jag bodde i Finland skulle jag förmodligen inte skaffa ett nytt *rebell*.)

Flyg: man checkar in på självbetjäningsautomaterna;
som id-behandling: jag har ett id-kort och körkort;
REVA stoppar mig på tunnelbanan: se föregående punkt.
Ergo pass behövs inte längre.

Dessutom betyder förnyande av mitt pass att jag måste 1. åka till Böle nästa vecka när vi är i Finland, 2. skaffa en ful passbild (fast jag tröstar mig själv med att den inte KAN bli fulare än min körkortsbild), 3. betala 52 € för något jag inte behöver p g a mitt nuvarande pass funkar helt bra p g a ser ändå typ likadan ut som när jag var tolv haha.



Nu är jag ensam hemma, så jag såg min chans att lyssna på icke-godkänd musik (tänk mello, hits etc) och satte på NRJ på högsta volym. Känner inte igen en endaste en låt :(. Djävla Hipster. Nä men vissa låtar är ju helt galna? Tant. Eller ibland känner jag igen korta stumpar som brukar komma i spotifyreklamerna! Igår i Kåken spelade de alla hits som spelades när vi var ute för första gången i typ KY e dyl, t ex Usher, men också äldre hits t ex Destiny's Child och den bästa: Dancing in the Moonlight á la Eva och Adam eller sommaren 2010 på Amandas bakgård. På tal om Kåken, berättade Malin igår att DET ÄR STÄNGT i sommar! Har inte ännu kommit på om det är en bra eller en dålig sak. "Alla hänger ändå på F12 på sommaren" kan man tänka fast... Nu sade radioduden att han hade en antonewalddag för när han vaknade och såg sig själv i spegeln sade han auuuh som Anton sjunger i stället auuuh what a feeling auuuh what a feeling du vet. Och åååh nu fick jag ett mejl att jag fått en anställning!!!! Magasin 3 hade en kampanj där de "sökte museibesökare" (d v s att jobba med att besöka deras museum) och jag fyllde i anställningsansökan och fick jobbet! Så nu får jag ett säsongskort dit äääh!!!! (Bryr mig inte ens om precis alla fick det är ändå glaaa).

Inga kommentarer: