20120404

franska sträck

* Tänk dig detta skräckscenario: en australiensare som aldrig satt sin fot i Sverige, än mindre vet något om svensk politik, men har svenska föräldrar och svensk medborgarskap

så tänker den "höhö jag ska rösta på SD i riksdagsvalet"

och så är det den avgörande rösten.

........Och jag har inte rösträtt (ok jag kan få det men efter en massa byrokrati och bla bla). Dock får jag om snart ett år (om jag ännu bor här då) rösta i kommunal- och landstingsval (<- viktigaste valet, ty SL hör till landstingsärenden) !


* Ett annat skräckscenario: majoritetsval och monarki.

* En till sak jag tänkt på: det känns lite passé att samkönade par inte kan gifta sig likadant som icke-samkönade par år 2012.

* Eftersom jag är en the-more-you-learn-the-less-you-know-person och alla åsikter jag har är flummiga kan jag inte förstå personer med envisa åsikter om vissa saker och som inte tycks förstå att alla människor inte är likadanna och bla bla nu tappade jag koncentrationen för att Matilda tittar på Tuomas Enbuskes talkshow hejdå.

Inga kommentarer: