20101120

Wallet found !!!!!!!!!! & Lyckodag pt. 2

Idag vaknade jag kl. tio till att någon ringde på vår dörrklocka??? Det var vår granne som sa att polisen från Nacka hade ringt till henne och sagt att
NÅGON HADE HITTAT MIN PLÅNBOK !!
(Varför de ringt just till henne blev lite olkart.....). Så jag ringde till Bernt i Nacka polisstation och passade att jag skulle komma efter väskan (han sa att hittaren har rätt till en 10% hittelön, till vilket jag nästan för ivrigt svarade att jag gärna ger hittelön !), så jag och Matilda drog iväg till Nacka.
Efter lite letande hittade vi dit och väl framme sa Bernt att Frida (hittaren) hade sagt att hon inte behövde någon hittelön, men han gav hennes nummer och adress, så nu har jag försökt ringa henne utan att få tag i henne, så om hon inte svarar tredje gången jag ringer idag så skickar jag ett brev till henne med hittelönen =)

Det är nu som vi kommer till dagens andra höjdpunkt; då vi väntade på bussen till Slussen ringde Lotta och frågade om vi inte kunde testa köpa lite förfestvin för ikväll (igår slutade kvällen så abrupt - vi hann inte ens fram till Gula villan, att ikväll har vi all orsak att fira !)............................. Så i Slussen tog vi tåget mot Hagsätra och blev av vid Globen. Och eftersom det idag är min lyckodag var ju det enda rätta att Matilda fick köpt en låda vin på Systemet !
Igår

Hemvägen blev grå och bitter för min del

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Matilda med en lila påse och min väska !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Med denna goda känsla avslutar jag nu detta inlägg.



Puss på er

Inga kommentarer: