20101115

Fin land

Nu har jag och Matilda anlänt tillbaks till Stockholm efter ett farsdagsveckoslut i Helsingfors.

På fredag åkte vi alltså till Helsingfors och det var jätteknappt att vi ö.h.t. skulle ha hunnit till flyget! Det gick till såhär: flyget skulle åka kl. 14, så vi startade hemifrån kl. 12 tillsammans med Burhan&co., som ännu skulle turista på Djurgården och därifrån åka hem till Estland. Plötsligt märker Matilda att hennes pass inte är i hennes kalender. Så jag blir och vänta på henne i Centralen, medan hon springer hem efter passet. Efter kanske tio minuters väntande börjar jag gå mot Arlanda express, för att köpa biljetter till snabbtåget. Lotta förklarar hela vägen hur jag ska komma dit (så jag kommer dit snabbast möjligt), hon har också sökt och hittat Matildas pass och sprungit (så hon fått muskelvärk i rumpan =( ) med det emot Matilda ända till Skärmarbrink.
Matilda skitnervös (ursäkta mitt ordval) om vi ska hinna eller ej :s
 Klockan 13:20 sitter jag och Matilda i snabbtåget, 13:38 anländer det till Arlanda (två minuter i förtid!!! Jess!!). Vi springer så fort vi bara kan upp för en 100000 meters rulltrappa (Lotta hade sagt att vi ska ta en rulltrappa upp och sen till vänster?), springer till Check-inen (där de säger att "spring genom säkerhetskontrollen, så hinner ni kanske"). I säkerhetskontrollen går allt som på räls (Matilda blev för en gångs skull inte visiterad!!!) och på tavlan med flygen står det Final call brevid vårt flyg, så vi springer (nu helt dödsanfådda) till gate 37a och HINNER TILL FLYGET!! Vi fick tom sitta brevid varandra utan någon tredje brevid oss fast flyget var ganska fullt ! I flyget skrattar vi nästan hela resan till hur awesome vi är och att det var helt som på Amazing Race, den dramatiska musiken bara fattades.....

På Helsingfors-Vanda flygplats var papsen emot oss och hemma väntade mamma och Carla med nami-nami- trerättersmiddag.
Carla-gumman
På lördag var vi i stan och shoppade med mamma hela dagen och på kvällen vinade vi med Jessica hos oss.

Från oss gick vi till stan där vi mötte upp Marissa och så drog vi till Humlegården. Där satt vi tills klockan var lite över 22 och Herrku hade öppnat (Jessica ville av någon anledning dit?). I Herkku var det fullt med jätteunga (haha vi har blivit för vana i alla 27-åringar, hehhe), så ganska snart gick vi tillbaka till Humlegården (där hade övre våningen redan öppnat). Där fanns massor av bekanta och vår kväll var i sin helhet jättelyckad och rolig!!!
Jag tyckte inte om Herkku
Men i Humlegården var det röj


På söndag vaknade vi 11-tiden efter en allt för kort nattsömn, eftersom vi hade farsdagslunchs-bordsreservering klockan 13. Vi åt ända till klockan fyra och efter lunchen körde vi till Amanda (via Mejlands där vi plockade upp Jessica) på kaffe. Där talade vi fyra om våra nya studentliv, skvallrade och mindes gamla goda tider. Och Amanda sa att hon har ålderskris.

Idag på måndag vaknade vi klockan 05:30 och pappa körde oss till flygfältet. Vi sa "ses på julen!".
Matilda är tröttis på flygfältet
Hemma i Hammarbyhöjden hoppade jag på stackars Lotta som ännu låg och sov (men hon steg upp ganska snart efter det). Matilda gick till skolan klockan nio och Lotta till klockan tre, sen tog jag och Matilda en tupplur och vaknade halv fem tiden och snart kom Lotta också hem.
Nu har jag övat till min första tenta, Tenta A, (som är redan nästa vecka!!!!).

Dethär vslutet gick jättesnabbt och var riktigt lyckat ! Tiden gick jättesnabbt och jag antar att jullovet är här snabbare än jag tror.



Ha re gott

Inga kommentarer: