20140505

jag vaknar upp i en annan stad

Tja snygg! Igår kom vi hem från Finland kl. åtta. I Finland snöade det eww och på lördag såg vi Körsbärsträdgården på Nationalteatern eller vad det heter om det har ett svenskt namn på tal om jag såg skyltar där det stod på finska och ryska men inte på svenska?!? Äkta Helsingin sanomat hemsida diskiminerande style bu. Så talade extra mycket svenska i situationer där jag måste tala med främlingar och alla kan ju det visar det sig om och om? Vi åt också på Juuri, vars mat var jättegod, servicen angenäm, sällskapet très bien och sen hängde jag med Carla (som liknar en mårdhund p.g.a. trollångt hår och mullig mage). Och juste var i Arabias och Iittalas outletar och i Designmuseet (hann nästan inte till Vibskov för att den började efter att vi åkt hem förra resan och nu slutar den nästa vecka typ, så skynda och fynda alla i Helsingfors).

hejdå vanadisparken

hund!!!!!!!!!!!!!!!

enda bilden jag tog på valborg skoja






vi hade fin solnedgång på molnen

klassikern

Inga kommentarer: