20140409

God vad folk vräker ur sig privata saker på Internetet? Läste i DN en lista med en massa nyord genom tiderna (del av deras jubileumsfirande) och ett av år 2001:s ord var 'mobilblottare', "när en människa blottar sitt privatliv inför alla utan att genera sig det minsta (men det försvann snabbt ur bruk eftersom så många blev mobilblottare)" (<- alltså parentesen, 10-talet i ett nötskal) och nu läste jag en blogg där skribenten var jätteprivat, vilket känns för mig väldigt främmande. Jag skulle aldrig skriva (på denna blogg) typ ens om mina känslor p.g.a. jag är så medveten om vem alla som läser/kan läsa (fast samtidigt älskar jag när halvrandoms har kommit fram och sagt att de läst min blogg haha storbloggaren) och det faktum att aaallllt som läggs ut i cyyyberspaaace kommer al-drig ut därifrån *skrik*. Igår kväll kom Jessica!!!!!!!! Och imorse klockan tidigt åkte hon bort :/. Men hon kommer tillbaka på fredag kväll så ingen fara. Ett av 2005:s ord var 'blogga'.

Inga kommentarer: