20140324

omg

Varför varför varför har någon totalförstört Nancy Sinatras Bang Bang???? Det absolut värsta i hela världen är remixar gjorda på bra låtar. Det går inte att bara göra om något till det sämre okej (plus att är inte stureplanshouse för guds skull redan över, dött och begravet och inte ens ironiskt bra längre?). Eller som denna: http://nyheter24.se/debatt/765223-la-belle-epoque. En mufare som inte alls håller med La belle epoque och den turbulenta tid vi lever i med ökad högerextremism, sexism, ytlighet, med skitväder och -klimat, nätmobbning, nej allt är ju jättebra i dagens Sverige och därför har hon gjort sin egna text till låten om något som inte har med originaltexten att göra och bara låtit hela poängen falla ner på marken. Annat jag tänker på exakt nu: denna återkommande debatt om alla "religiösa" fester o.dyl. ska förbjudas i skolor. Lol det är som att säga att majoriteten (av nordborna) gifter sig av religiösa skäl. Härlig är jorden är liksom inte den psalm den var för hundra år sedan, nu är det en Här ligger jorden-trudelutt som enligt mig hör till vårfester för dess musikaliska och stämningsladdade sida och inte för dess "budskap" eller wateve m.v.h. har aldrig bott i någon annan stad än Helsingfors i Finalnd. Eller hmm en kanske bara ska byta ut alla gudar och jesusar till något lite mer sekulärt och neutralt och på så sätt forma om texterna lite? Och byta ut julevangeliet till en big bang-pjäs? Och while we're at it byta namn på tisdag, onsdag, torsdag, fredag? (Ok den sista stal jag från någon twittrare men ganska genialt var det det måste du medge.) Med det sagt kan jag nämna att jag inte är den sura ateisten som jag verkar vara av allt ovan att bedöma utan mer av en agnostiker (t.ex. ju mer jag lärde mig om fysik på gymnasiet desto mer tyckte jag att det måste finnas någon som planerat alla fina mönster i alla atomer, naturfenomen, anatomi). Nä nu spårade jag och började tänka i sjuka banor och skrev jättelångt en massa tråkigt som jag tog bort. Igår åt vi jättegoda våfflor *byter samtalsämne obemärkt* med sirap och blåbär, så idag diskade jag våffeljärnet under rinnande vatten i vasken som den blond en är.

Här är en VåRLiSTa feat. roligt internetklipp:

Beatrice Eli – Girls
Lykke Li – No Rest For The Wicked
Lykke Li – Du är Den Ende (From the film "Tommy")
Kent – Sverige
Little Dragon – Twice
Risto – Pupu Tupuna
Iisa – Perjantai
Nancy Sinatra – Sugar Town
Me And My Army – Thank God For Sending Demons


 (länken är gjord av Matilda)

1 kommentar:

Matilda sa...

vsg för youtube-länken, var e min kredd va va??