20140309

lång intressant rapport om emmas studier

Alltså är helt borttappad i kurser och programupplägg. Kom på igår i min statistikkursdesperation (jätteintressant, jättetråkigt, jättesvårt samtidigt??) att jag kanske inte behöver läsa vissa kurser som ingår i mitt program (som jag helst skulle skippa samtidigt som de känns nyttiga för typ allt i studier och i livet). Så satt igår och imorse med 198 flikar på su.se och antagning.se och anteckningsblock och försökte pussla ihop den bästa kurplaneringen och kom fram till att 1. för att få skriva C-uppsatsen i nationalekonomi behöver jag bara läsa en till NEK-kurs (empiriska metoder) meeen då den går först i andra perioden nästa HT måste jag hitta någon utfyllnads-7,5:a till början av nästa termin, enter Genus, makt och arbete i Sverige 1800-2000 (ler av tanken), 2. för att bli godkänd i mitt program borde jag få godkänt i minst 11,25 hp till i statistik men måste jag verkligen det om behörighetskraven till kandidatuppsatskursen i NEK bara är sådant jag redan har läst plus den där ena NEK-kursen ovan?? Ergo nästa termin läser jag genusekonomikursen + någon random 7,5:a + empiriska metoder + någon random 7,5:a + uppsatskursen + någon random 15 poängare. Väljer att se randomkurserna som en möjlighet snarare än ett hot eftersom då har jag plats att ta om kurser jag blir underkänd i plus att jag i dem kan läsa något jätteorelevant för allt typ holländska?

Inga kommentarer: