20140320

no rest for the wicked

Igår vaknade jag mitt på natten till att grannen hade korvfest och spelade Daddy DJ jättehögt strax bakom väggen bredvid min säng kl. fyra kändes det som fast på riktigt var klockan säkert typ ett m.v.h. tant Emma som blir trött klockan nio (sabbad dygnsrytm pt. 83926 sawry för jätteintressanta blogginlägg på sistone) så när jag förgäves försökte somna om planerade jag att när jag nästa morgon går till jobbet kl. halv åtta skulle ringa på och moralisera mwahahaa men jag hejdade mig p.g.a. snäll och inte psykopat. Är Tinder så stort som jag tror att det är i Finland? Fick höra om hela grejen bara någon månad sedan och nu känns det som att det är överallt?? Här är en anekdot i temat: en kompis skaffade det och hens tindrande gick ut på att X:a exakt alla p.g.a. för ung/för ful/för svennig/för italiensk/inga gemensamma saker tills en dag då det dök upp en D-kändis ba like. Nu planerar vi en surfsemester till Portugal i sommar!!!!! En annan sak om Finland; alla dessa "bla bla juttuja"-sidor t.ex. vain Suomenruotsalais Juttuja eller liknande stavning och folk som tror att de är påriktigt? T.ex. alla som säger att H:fors inte är "Hesa" utan "Stadi" lol det är hela sidans poäng, att trolla. Eller? Hoppas jag?

Inga kommentarer: