20140322

massa diss på allt o alla!!!!! ...som vanligt :(

Förlåt men har HBL lite tappat det? Eller i 90 % av deras artiklar innehåller sakfel och felstavningar som stör en så inni (spec. "ungdomsartiklarna" om vad the kids är up to (ewww vad ful mening Emma?!) som känns som att de är skrivna av en 100-åring). Och de flesta artiklar är så inaktuella (ja ja twitter-cool sajt-fb-gammelmedia-kedjan). En konstig sak hände igår: jag har aldrig förr tyckt att 99 problems är så problematisk (haha, pun intended) för om en skulle tjata alltid när det spelades sexistiska låtar skulle en aldrig kunna vara tyst :(, men plötsligt igår på Gubb (där det luktade fotsvett jättemycket usch!!) när de spelade den stannade jag till och bara "nä-ä jag tänker inte dansa till sådant här bull". Alltså jag har nog "demonstrerat" på dansgolv lol till grislåtar förrut (i Finland spelades t.ex. Blurred lines på ställen?? Fy skam!) för att man ska krossa strukturer och krossa patriarkatet o.s.v. (obs obs obs obs!!!!!!), men det blir som sagt så ovärt att göra det hela tiden för att det ändå inte hjälper, men. Igår tyckte jag att det är orättvist att man får den här: "meeen kom igeeen!" och kallas för känsligt när man tycker att det är äckligt när (fula) män talar om kvinnor som djur (bokstavligen) som är mindre värda än de själva och att det är så vanligt att det är det enda alla låtar handlar om (om jag, jag, skulle deleta alla sådana låtar i min spotify skulle det bli kvar 11 låtar) och får t.o.m. kvinnor att tro att det är så det ska vara :(. Men det värsta är att jag skriver om exakt det i c:a alla mina blogginlägg och blir trött att skriva om det så ofta och skulle nog inte själv orka läsa om det om någon annan skrev om bara det varje dag. Men låt dig inte luras av all tragisk text! Igår var kul! Först jobbade jag, sen kom jag hem, sen gjorde vi strawberry margaritas Amarillo 2009 style, sen firade vi Anders på Morfar Ginko, sen gick vi till Kåk, sen gick vi till Gubb där Timbuktus dubbelgångare (hade exakt alla hans attribut!) var, sen gick vi till Donken, sen tog vi taxin hem, sen gick Emma och lade sig. Nästa ämne: jag vill ha (och har velat sen jag var typ fem) givenchyn som Audrey Hepburn har i Sabrina i scenen när hon är på balen eller nä jag vill ha hela hennes garderob efter hennes förvandling när hon kommit tillbaka från Paris!!!

bra gif från en av mina topp 5-filmer

Inga kommentarer: