20130717

wööö

Kändes ovant att ha klackskor, smink (vad är det), rent hår igår när man varit ett skogstroll 24/7 to-sö. Idag solade vi på bakgården för att upprätthålla brännan, läser just nu Madame Bovary (älskar när huvudpersoner har samma namn som jag, känns som att läsa om sig själv haha) och gjorde så så goda vegoburgare med koriander, avocadokräm (dock att vår avocado var så gammal att det blev utan avocado), sojabiffar, tomat, halloumi, kanske något annat (*receptlänk*). Talade igår med en vegan och bestämde mig för att testa vara det i t.ex. en månad någongång! Han sade att man känner sig mycket renare och mer energisk när man skippar all köttflott och sånt gott. Åh talade om varför jag är halvvegetarian med någon på iits och blev så provoserad varför det är det som ska vara det stigmatiserade och att äta kött varje dag (d.v.s. få överdos av kött och stöda beyond oetiska farmer) är normen. Skrattar bäst som skrattar sist = man lever längre som vegetarian nä hahaha vad jag hittar på, men menade bara att många många dödliga sjukdomar (hjärt- och kärlsjukdomar) orsakas (indirekt och direkt) av att folk trycker i sig för mycket kött och mättade fetter :(. Haha på tal om icke-debatter, någon på iits sade att psykologi inte finns (?) och ja ba eh min mamma är psykolog jag har sett psykologi med mina egna ögon alla andra vetenskaper grundar sig i det vad är det du säger. I övermorgon åker Matilda IGEN till Åland och jag måste bo ensam :( (har aldrig förr gjort det, Matilda har typ jättemånga gånger) men på lördag ska jag på kalas så är glad ändå.

Inga kommentarer: