20130708

häj

Orka att alla bilder alltid ska komma i okronologisk ordning jävla Blogger. På tisdag åkte jag till H:fors-Vanda varifrån mamma, pappa och Carla körde mig till landet via Citymarket i Heinola. Sol, bad, bastu, grill, båt, svamp, blåbär senare gasade jag med pappa till Lahtis tågstation nästa dag sju minuter innan tåget skulle åka. Eller först körde jag lugnt men när klockan närmade sig avgång körde jag liiite snabbare (inom lagens ramar obs). I Helsingfors hoppade jag på en svettig fyra med mitt bagage (nu fullt med mat hehe), satt på Esplanaden och skvallrade och senare på event på Katarinegatan. Nästa dag åkte jag till Eira och spelde Hej sjuan d.v.s. minigolf (jag fick två hole-in-ones!!!!), sen sushi hos Kira, dag blev till kväll och jag gick på uteservering till Teerenpeli, sen köpte jag och Amanda en skumpaflaska från K-market d.v.s. cider i finare flaska och avslutade kvällen hos Amsu i Berghäll. Jag såg en kändis; han ena från Pertti Kurikan nimipäivät! Nästa dag åt jag asgod rödbets-chèvrepizza på Linko, sen Koffen, sen mellanfest på en reklambyrås kontor i Gräsviken där vi spelade drickspel och dansade, sen Кафе Москва́ där klientelen passade exakt in i beskrivningen av baren jag precis googlade, sen falafelpita på Eerikin pippuri (fattade nästa dag att mammas bostad är två portar från EP, så om jag flyttar dit kommer jag att bli stammis på EP :( ). På lördag vaknade jag till att vår farbror kom på besök och jag måste stiga upp och säga god dag. På dagen var tanken att vi skulle sola hela dagen på Solviken men då jag satt i metron började det och regna så inni!! Så dit gick de planerna och istället hoppade jag i duschen (var genomblöt av bara två meters spring i regnet) och så gjorde jag och Marissa middag på mina kantareller gu vad gott det var. Sen åkte vi till en annan förfest (nu ringde snälla pappa och frågade om jag ville ha skjuts hem, men Emma skulle vara ute hela natten så tack men nej tack), sen nya Motellet och sen hem och sova. Snipp snapp slut igår tog jag och päronen färjan till Stockholm och nu är Emma hemma.

massa kantarellerrrr
minigolf i värmebölja
söt jordgubbsskumpa fr k-market
dumma flickan
#tbt orange solglasögon
jag fick som dare att ge en auntiekiss hihi
bilbana
uspenskijkatedralen!!
färdigpackat :) 
:)
jag och hunden solade på bryggan på landet

Inga kommentarer: