20130729

flum pt. ∞

Läste en halvbra debattartikel som argumenterade för att sänka rösträttsåldern till 16 år, vilket jag också flaggar för. Eller jag har svårt att se framför mig 16-åringar som skulle slösa bort sin röst och trolla irl och starta ett fb-event att alla ska rösta på SD/"sann"finländarna (de är 16 inte 8). Tvärtom kan jag tänka mig att de 16- och 17-åringar som väl skulle ta sig till valurnorna skulle vara (ens lite) engagerade och skulle rösta för partier som satsar på skol-, klimat- och andra frågor som påverkar framtiden, istället för för gamla traditioner och värderingar. Yeey nästa år får jag och Matilda rösta i svenska valet! Hmm jag velar mellan SD och KD. Skoja! Undrar om jag ska lägga en personröst eller bara rösta på ett parti, för om jag skulle rösta på Löfven skulle Rajraj inte bli statsminister (för att min röst väger 100 vanlisröster), nä fast jag tror nog det blir ett annat parti. Jobbigt med monarki när man inte också har ett presidentval och finska presidentvalet är först typ år 2018 *röstarjunkie*. Idag hade vi tänkt cykla till Eriksdalsbadets utomhuspool (igår tänkte vi nattbada! men det började regna) för att simma och sola bort våra shortsbrännor (buu jättefult), men molnen ser lite olovande ut. Uuh nu fick jag lust att göra en helkroppspealing som Anni någongång tipsade om; blanda olivolja och socker, smörj in dig från topp till tå, duscha, låt kvarstående oljan sugas in (man är tydligen porrigt oljig nu, förståeligt då olja inte är vattenlösligt duh), vilket är perfekt då all fuktighetskräm i vårt hushåll är typ slut.

Inga kommentarer: