20121002

lgh

Hej! Veckans tema är gamla och nya lägenheter och hem. Vad definierar ett hem? Haha skoja... :s Men häromveckan åkte jag och Matilda till gamla goda Skärmis för att hämta vår kappsäck, som vi hade glömt (i över ett år) i vår gamla lägenhets förråd. Allt var sig likt!!! Allt var så litet!!!! (Ok nu ska jag sluta med skämten) Vi gick också via Two Thai Take Away (?) och lunchade (var där en minut i ett, skulle öppna kl. ett, öppnade kl. 13:04 aj aj) och via Coop Konsum och köpte middag (två majskolvar).

Den novellen täckte alltså temats del "gamla lgh", nu kommer "nya". Vi ska flytta... Vår hyresvärd har separerat ( :( ) och vill ny sälja vår lägenhet, men ingen fara råder oss, ty vi betalade innan vi flyttade in två månaders hyra i förskott plus deposition (och vi hittade många nya lgher precis när vi letade). Så det enda vi nu måste göra är att vänta på hyresvärdens besked (han skulle ännu tala med sin bank) OM vi överhuvudtaget ska flytta och NÄR detta i så fall skulle bli aktuellt. Jag har valt inställningen att det är roligt att få flytta (ev. lägre hyra och roligt att få inreda etc.), Matilda är neggo (hon nu: tror du choklad hlälper :( ?).

Annat jag gjort i veckan: eventat, var och förfestade hos Caroline från min kurs, varit på Café Opera, Berns, Kåken, pluggat och skaffat Foursquare.

Jag kollade The Great Gatsby häromdagen

Inga kommentarer: