20120905

universitet

På måndagen började höstterminen anno 2012 på Stockholms universitet. Jag hade en föreläsning kl. nio i Aula magna på Frescati och blev helt förvirrad av folkmängden?! Jag var senast där på välkomstdagen 2010 när vi precis hade börjat våra studier. Det känns som det också var senast jag var på Frescati ö.h.t. (att gå där vid morgonkvisten till/från en open air räknas inte), för att jag har haft all undervisning på Kräftriket och KTH. Aula magna rymmer vad var det 1200 pers., men vår studierektor Astri, som alltså höll själva välkomstföreläsningen, sade att man hade kapat av auditoriet i hälft med en vägg (jag blev helt mindfucked, hade inte märkt det) och så räknade och spekulerade jag i mitt lilla mattehufvud att cirkum max. varannan plats var upptagen, ergo vi var 500 pers. Sjukt mycket enligt min mening, vilket också bekräftades då Astri sade att vi är en av Sveriges största insitutioner.

Imorgon ska jag efter min föreläsning kl. nio först se min övningsgrupp och sen har jag passat möte med min chef för att "prata om framtiden". För att, som sagt, håller de nu på att expanderar min avdelning på kontoret och därför vill de att alla ska jobba heltid (vilket jag inte kan due to mina studier), så nu är jag helt inställd på att jag typ får ett ultimatum vilket slutar i att jag inte längre fortsätter jobba där. Synd för det perfekta läget, kollegerna och arbetstiderna, men nu när jag inställt mig i att jag kommer vara utan jobb en tid känns det faktiskt ganska skönt att kunna satsa hundra prosse på studierna. Mmm men får se vad som komma skall, "tänk han säger att du blivit befordrad!!!", sa Matilda, men aint gonna happen haha.

hittade en bild på oss från Internet!!

Inga kommentarer: