20120908

好哇

Det är hurra på kinesiska, hurrar för att jag inte fick sparken! Däremot fick jag studielov (naw som läslov) och jobb (antagligen) till jullovet!!!! Det var alltså på torsdagen jag fick det beskedet då jag efter universitetet gick och palaverade med chefen. På kvällen gick vi till ett event på Filippa K där de hade vin och fancy plockmat och så fick vi goodiebags som innehöll macarons (ska tydligen heta makroner på svenska men näh) OCH DE VAR SÅ GODA. Jag minns då vi var i Rouen med klassen back in 2006 tror jag det var och min franskis morbror jobbade på ett konditori och jag fick smaka på macarons. Då minns jag att jag inte tyckte de var så speciella, alltså goda jo, men inte underbara. Sen tog det inte lång tid innan de blev trendiga i Finland och Sverige, och eftersom jag är allergisk för alla sorter av trender (främst i klädväg), så har jag inte ätit macarons sen dess. Men torsdagens macarons var sååå mjuka och hade jättemycket fyllning mmmm. Kan också bero på att de var från La Durée, så de var lite finare s.a.s. Efter Filippa gick vi till Nöjesguidens smygis i Scandic Malmen, där vi tog tidningen, blev fotade och stack. Bilden togs till Nöjesguidens och Lufthansas tävling för att vinna en resa till Berlin. Man skulle se så glad ut som man skulle om man skulle vinna tävlingen, jag såg mest bara galen ut och liknade djävulen :/

Igår firade vi Anni som fyllde år, med lite gratis eventöl, aw-öl på Mix, skumpa med Annis pappa och hennes flickvän på Niklas (f.d. Kåken) och gt:s. Jag stannade till stängning, medan Matilda gick snällt hem och sov (hon jobbar idag). Fast då andra gick vidare till Spyan gick jag å min tur hem mvh. gammal.



bilden....

Inga kommentarer: