20120807

sista helgen före flow

Jeeeeee i övermorgon flyger vi till Finland till Flow!!! Enda orosmomentet just nu är om det blir jättekallt, vilket det inte kommer bli *knackknackknackknackknackknack*. Men om det trots allt blir det skall jag ändå ha sommarkläder och inte några fula höstkläder i ren protest. Jag ser mest fram emot att se: alla finnar jag tycker om; Lykke Li; Frank Ocean; Björk; A$AP Rocky, Yann Tiersen; Saint Etienne; Ane Brun; The Black Keys; Korallreven; Feist; Miike Snow, utan inbördes ordning. Nu måste jag bara kackapacka (hata) och jobba ett pass imorgon så är jag good to go.

Annarsda. Nu i helgen var Lauri med sin kompis Ilkka i Stockis och som den artiga lokabefolkningen vi är visade vi lite runt i Stockholm. Det blev bl.a. Kåken (var hemma kl. halv nio och hade en rödvinsfläck över hela min vita klänning :) men den är borta nu tack och lov), Grönan (första vi gjorde var att åka Tilt och jag var 90 procent säker på att jag skulle dö/svimma/spy, men inget hände!!), liten prommis längs med Strandvägen, öl i Tanto och slutligen sake (!) och drinkar i Barbro.
Barbro var jättefint, måste gå dit igen! Dessutom fick vi så bra service, eller alltså vi skulle först bara ta ett glas sake per pers. för att smaka, men sen sa servitören att de faktiskt har fyra olika sorter, så då tog vi ett glas av varje och fick en utförlig förklaring om var och en, och så lät vi glasen rotera! Man smakade en tydlig skillnad på dem men alltmänt kan jag säga att Emma tycker sake är ganska gott. Lite som en mild snaps skulle man kunna säga. Sen blev vi för nyfikna på alla fina drinkar de hade, så vi tog de fyra översta drinkarna och gjorde på samma sätt som med sakena (sakerna, sakana....eh) och lät dem rotera. Min favorit var en shakead citrondrink i martiniglas och en som hette Gingerdoll med ingefära (no sjit).

OBS OBS OBS tre sista bilderna är Matildas!!!!






Inga kommentarer: