20120612

give me that fing sunshine

Igår fick jag nog av min laptop som hakade upp sig i något och då jag såg att jag fått skatteåterbetalning (!!!!) använde jag dem till att beställa en ny dator och slängde den gamla ner från balkongen. För jag har börjat gå efter devisen, att hellre köpa ett stort köp som man vet att inte är dumt när man har pengar, än spara, för det slutar ändå med att man gör små köp som till slut blir dyrare i längden. För när man köpt något dyrt/slösat mycket på en gång vill man inte köpa något på en tid, d.v.s. jag investerar mina pengar hellre än sparar så att säga ejenklien.

Igår var jag på återbesök hos doktorn och visade min armbåge, som är frisk nu!! Sen gick jag hela vägen hem från Norrtullsgatan vid Odenplan till vår ö. De 5,4 kilometrarna njöt jag av den gassande solen och hånskrattade till alla som svettades i ettan och fyran/köade i sina bilar. Ja det har nu hela förra veckan varit långa köer vid Essingeleden? Typ för att två filer varit avstängda, men nu igår såg det ut att ha slutat äntligen. Äckligt att åka buss när sträckan Stora till Lilla essingen tar en timme (<- överdrift).

Ikväll ska jag jobba till kl. nio och efter det ska vi väl till F12 och/eller Riche!

Ja och jöste!! Matilda berättade att hon och Juusola hade lite spekulerat att vår barcelonaresa inte tycks bli av (:CCCCC), men att vi ändå MÅSTE göra en resa/liknande i sommar med lepakkorna och kommit fram till att Tallinn är ett alternativ! Så nu har jag och M halvpassat att vi ska till Finland runt den 11 juli någongång och sen åka till Tallinn som back in the days. Men får se, om/när det blir av. Åh så roligt att planera somrar! Det enda jag vet av den här sommaren so far är: Flow, vilka dagar jag jobbar, att Amanda kommer till Sverige i juli (!!!!!) och MBFW. Övriga planer är ytterst flummiga och halvfärdiga, t.ex. enda planerna för denna helg: fre: ??????? lö: sola en galen bränna; sö: jobb.

2 kommentarer:

Bengt J F Norrman sa...

Fina sommarplaner pappa

Unknown sa...

Tack pappa :)!!