20120529

när jessica och miika var på besök ^_^

På fredagen hämtade jag Jessica och Miika från Cityterminalen. Väl framme på ön gick vi via Coop till vår strand och njöt av solen ahhh. Sen kom Matilda hem från jobbet, vi gjorde lite middag, åkte in till stan och gick genom Kungsan till peoplefesten på Hamburger börs.

Folk simmade!!!!! jag plaskade bara lite
lunch på stranden
större än min handflata
hamburger börs va lyxigt
På lördagen shoppade vi (tillsammans med alla andra finnar) och då Jessica skulle träffa hennes kollega Jenny från Cervinia, gick Matilda och jag och festivalhängde på Cheap Mondays fest (jag hade tänkt bara åka hem men när Matilda gick dit följde jag med, som tur var, där fanns nämligen en massa gratis dryck, skön (haha?) stämning och bra musik). Alltså det var ju också en massa andra events på lördagen, däribland Weekdays 10-årsfest och de hade också efterfest på kvällen (mitt i skogen) i Norsborg dit vi drog på kvällen efter lite pizza och öl (för att fira Loreens vinst). Det var precis som på typ Flow! En massa människor mitt i skogen och små hus med musik och öl och drinkar och bajamajor (dock med akvarieskärmar och lyxkranor!).

dom shoppar
live musik
hippiefestival
pizza och öl
jessuli väntar
matsku tänker
karta
weekdayöl, weekdayvatten, weekdaychips fanns de
och weekdaysolstolar!!
under tbaneresan hade solen hunnit gå upp
god gurkdrink för 50 spänn?!
Hela söndagen hängde vi på stranden, sen hämtade vi crêpes från Bon coin (Jessica åt chèvre-honungsglass, såå gott!) och på kvällen skulle Matilda på aw, så vi andra förde henne dit och åkte hela spåraresan runt och åt en sen middag (klockan var typ elva) på TGIF.

fint på bon coin!
mmmmm sushi mmm soool
gick till frankrike lite :)

Igårmorse sprang jag iväg till min läkare en åttatiden och när jag kom hem var Jessica och Miika redo att ge sig iväg till Finaland igen, så jag följde med dem till Hötorget, kramade dem adjö och gick till NK för att föra några papper till Matilda (hon jobbar i NK:s byggad på något kontor på någon jättehög våning) som hon hade glömt och lunchade.

Nu sitter jag med jätteont i halsen och hoppas som fan att jag inte nu blir sjuk (!!!!!!) och ska snart till jobbet hej hej.

Jag har en massa bilder som jag sätter upp när tekniken vill samarbeta med lilla mig.

UPDATE: ja nu satt jag lite blider (av varierande kalitet)! Igår måste jag gå hem mitt på arbetsdagen då jag hade så ont i halsen (icke bra när jobbet går ut på att tala). Imorse hade jag ännu mer ont i halsen (?!?!?), så nu ska jag vila och spara på energi till fredagen då vi har sommarfest på jobbet och på kvällen åker vi till Åbo!

Inga kommentarer: