20120512

Feminism

Motsatsen till feminism är sexism. Ergo alla ni som säger att "klart att jag tycker att män och kvinnor ska ha lika rättigheter, MEN jag inte feminist mhehe :)", är alltså sexistiska. :) Kom bara att tänka på det då Nöjesguiden "hade outat Drake som feminist". Verbet "outat", för att man i USA tycker feminist är typ ett skällsord. Alltså look it up ffs.

 ~

Igår öppnades Trädgården och vi var där en sväng. Ikväll ska vi till Vardagsrummet till mamma TESSO. Ja på tal om Vrum; nu har vi kommit på vad annat än vippriser och lista vi får med våra nycklar! De ska tydligen ha SIC i ett nytt ställe dit man kommer med dem!

~

Nu har jag haft min utbildning till mitt nya jobb och ska bara göra ett prov om försäkringsförmedling och sen får jag börja jobba! Är så taggad av att kunna GÅ hem från jobbet. Som på låg- och högstadiet :)


 P.S. Jag skrev det här på telefonen (!!), så bare w/ alla autocorrektfel och jag kan inte skriva etiketter :(.

Inga kommentarer: