20101227

Jag hade glömt att Carla skäller i sömnen

Så på onsdag kom beskedet att vi skulle till Karkkipäivät i Amarillo (Eetu jobbade där, så Lotta ville dit). Väl där var kön 2 km lång, så vi (JEM) gick till Donken på kaffe och funderade vart vi skulle gå istället. Men då Lotta&co. kom blev det ändå Amarillo. Så vi köade tills allas tår var genomfrusna, vi var säkert de ända myndiga där (Jesu vid baren: "Hon blev konfirmerad på sommaren"), de spelade ingen Oskar eller Mikrofonkåt men ändå var det en fett najs kväll!!!!!
På fredag var det julafton med vår traditionella JAME-julgröt (fast Amanda var sjuk så det blev bara JEM =( ), julkyrka, julmat och julklappar.
Jag fick inte mandeln :(

Vi fick Jessica med oss till kyrkan!!!!!

Matilda firar jhul

Hunden somnade under granen
På lördag skulle jag ha vilja ha en hemmakväll (skulle inte alls ha orkat tvätta håret och hade ingen inspiration att göra mej snygg (se nedan)), men plötsligt satt jag i köket och vinade (och tog en julsnaps hihihi) med Matilda och Jessica och en timme senare bromsade vår chaffis (papsen) framför Kaarle XII:s dörr.
Där var lokalen full med bekanta, halvbekanta och Sedu Koskinen och Mikko Leppilampi (som Matilda sa att är nybliven singel :-) ). Lungt sagt en urkul kväll. Det bästa med kvällen (not): de spelade Mikrofonkåt !
Obs. att mitt hår är vått (kom rakt från duschen) och inte flottigt. + att jag inte hann borsta det... + att jag sminkade mej i bilen.
Efter Kalle måste Jessica få nattmat från Sokos Mäkki. Dit mäste man köa tills en poke sa att man fick gå in. Såhär fullt var det:
Här sa en (finsk) man till oss kvällens nästbästa iskurepla: "You two most be sisters".
Igår på söndagen var det Annandag, dvs. Tapaninpäivä, dvs. Tapanintanssit och på eftermiddagen ringde Lotta och sa att de skulle fira Paula, så snart var vi på Pietarinkatu och spelade Sanning eller konka, varifrån vi gick till DTM. Längesen sist! Där var det ganska tomt men en bekant lyckades vi ända stöta på (Kake var där med sina polare) ! Och då vi gick hem jättetidigt (efter gårdagens Kalle-äventyr tänkte vi att vi tar sista spåran) stötte vi på gamla Lärkor och Ellen & co., som skulle hem från Beefin (Beefen? Biiffin?).

Idag har jag tömt min reseväska (den har varit utsprängd på golvet nu ända sen vi kom hem från Sverige på onsdag), läst igenom alla bloggar (det här är min nya favoritblogg, värt att checkas in), ätit megagod rucolapizza, börjat på min andra julklappsbok, Se till mig som liten är av Kaj Korkea-aho (läste färdigt Elsas värld i förrgår), garvat som bara den till bilder från lördagen (hahahahahhahahaaaa, tyvärr är ingen blogg-/fejanvänlig) och lyssnat på svensk hip hop.
Mama-stämpel
Imorgon blir det släktfest!

Inga kommentarer: