20140121

idag är det min dag kom ihåg


T.o.m. Google firar Matildas och min födelsedag med tårta och kalas!!! (jag vet att man inte får börja mening med förkortning men jag bryr mig inte okej) och på postkontoret gratulerade (undrar om folk påriktigt tror att "gratta" är ett riktigt ord, jag har åtminstone slutat använda det för det verkar så) hon som gav vårt paket! Och på föreläsningen talade vi om Födelsedagsproblemet, d.v.s. i en grupp med över 23 (!) personer är det över 50 % chans att två personer har födelsedag på samma dag! Och i Norge flaggar de för oss! Idag vaknade Matilda och jag olika tider och var i universitetet hela morgonen och förmiddagen så vi skippade frulle i sängen och körde lyxbrunch på eftermiddagen istället, surdegsbröd, brie, Brämhults apelsinjuice, sharon, gurka, te, chokladigaste chokladkakan ever, serpentiner, ljus, blommor och sång:

Icke att förglömma världens bästa present:



Inga kommentarer: