20140110

enkät

Favoritfärg
Har på sistone eller t.o.m. under de senaste åren dragits konstigt ofta till #f88ccb.

Favioritbok
Blonde av JCO fortfarande.

Favoritfilm
Heathers, Black Swan, La vie en rose, Breakfast at Tiffany's, Fucking Åmål, Sabrina, How to Marry a Millionaire, Pulp Fiction, Girl, Interrupted, American Beauty, Amélie, Les parapluies de Cherbourg, säkert några fler jag inte kommer på nu.

Favoritdjur
Carla förstås.

Favoritveckodag
Torsdag eller fredag beroende på övriga veckan, söndag är sämst.

Favoritsvordom
Så fult när folk svär men om jag måste välja så kanske "fan" eller "djävla" om de ens räknas som svordomar.

Favoritspel
Candy Crush eller patiens.

Favoritsport
Gymma men om jag skulle testa hängyoga eller antigravity yoga kanske det heter skulle det säkert vara min favorit!!

Favoritlåt
Just nu kanske Let's Talk about Gender Baby av The Knife. (Min nya favorithatlåt är Yoncés (scuse all the hatin på henne, har påriktigt inget personligt emot henne det bara råkade sig) Drunk in love fattar inte hur den kunde godkännas att låta spridas???)

Favoritårstid
S/S med allt det innebär. Blä på höst och vinter.

Favoritblogg
Ok detta är inte min favorit (har för många t.ex. nästan alla Bons och Rodeos) men jättebra tips om någon skulle ha missat: http://nnnimo.blogspot.fi/. Annan bra är ninacan.tumblr.com he he.

Favorittidning
Bon och The Gentlewoman och Dagens nyheter..

Favoritserie
Friends håller alltid. Bubblare: Breaking Bad, Park and Recreations, Clueless.

Favoritpolitiker
Ja har ju många favorithatpolitiker och alla har ju sina brister och bra sidor men t.ex. Tarja H., Gudrun Schyman, Anni Sinnemäki, Wendy Davis, Pekka Haavisto (lol vad uppenbara svar).

Favoritord
Feminist p.g.a. så laddat fast det egentligen är så enkelt.

Favoritbild
Alla konstiga gruppselfies i min iphoto, alla bilder på Carla t.ex.:

carla iförd back naw

Favoritapp

Favoriträtt
Fafa's klassiska falafelpita HERRE vad gott, skulle kunna leva bara på det resten av mitt liv.

Inga kommentarer: