20111130

Shootin'

So, here it is.

På fredagen förra veckan hade vi passat med Alena att vi skulle komma till hennes skola för att hon skulle plåta Matilda, Clara, Julia och mig för en skolgrej! Twinshoot. Alena hade fått låna kläder från hennes jobb (Vilda Hilda om jag inte minns helt fel).... Rodebjer mmmmm.....
  Jag brukar inte sminka mig så mycket vanligen (vardagar typ ingen smink alls, dear god), så när Vicky sa att vi skulle ösa på med kajal, så det skulle synas i bild öste jag på och blev så kär i mina kajalögon att jag gick med den looken också på kvällen hihi.

På kvällen gick vi till Moderna där de hade vernissage för utställningen Ynglingagatan 1 (ett litet galleri med samtidskonst) med dess konst från 90-talet, då Ynglingagatan 1 startades, tills idag. Vissa verk förstod jag inte riktigt (t.ex. ett par vantar fasttejpade i väggen, vilka dock genast blev underbara när vi märkte att konstnären var ingen mindre än Ann-Sofi Back hehe) medan vissa var lite.. lättare (?), som t.ex. min favorit: två porträtt av Karen Kilimniks på Sharon Tate. 

Sen gick vi ända från Skeppsholmen till någon krog på Vasagatan på några öl och sen hoppade vi på ettan och brummade hem. Nästa dag vaknade jag till att jag hade feber och har snytit mig oavbrutet de senaste fyra dagarna, men nu känner jag mig bättre!


3 kommentarer:

Beccs sa...

JEE! :D Coola brudar<3 :)

Beccs sa...

P.S JEEE, nu ha ja fatta hu man kommenterar här :DD haha

Unknown sa...

JEEE ja älskar kommentarer!!!!!