20111114

Fine land

På fredagen var vårt flyg en timme försenad - vi skulle boarda kl. 11:40, men då stod det att gaten hade bytts och att de har några tekniska problem i vingarna e.dyl. (känns trygg att flyga då) och att de skulle ge mer info kl. 12:10. Klockan 12:09 stod det att vi skulle få mer info kl. 12:40. 

Sist och slutligen fick vi komma in i planet och landade i H:fors-Vanda kl. 15:10 (tror jag) där pappa och Carla hämtade oss med pappas nya bil (Carla hade först varit rädd i den :( )!!!!

Här var Matilda suris för att flyget var sent och nu blir hon ännu mer suris ^_^
Solen var högt uppe och vi njöt av himmellandskapen
!!!!!!!<3<3<3<3<3<3<3!!!!!!!
På kvällen hade jag klassträff med min högstadieklass i Manala och jag hade så kul så kul. Jessica åt renskav.


Min mat:


Skoja skoja, jag åt nog också detdär var bara min efterrätt, café menthe. Efter Manala gick så gott som alla vidare till William K och dricka Blossa (eller öl.....Matilda) därifrån gick största delen ännu vidare till Onnela och dansa, men jag och mitt sällskap stannade kvar.


Sen lade jag Donna Martin jr. på bordet och plötsligt var den full med en massa bilder på folk.

jag kastade alltid ett getöga mot min Donna

Sen gick vi ända från Willam K på Fredriksgatan genom hela Helsingfors till Titus till Berghäll där vi efterfestade som gamla mänskor gör och klockan fem var det läggdags och vi gick hem.

Just när jag hade tagit farväl (kan man säga så om man bara säger hejdå och inte farväl?) till Erik och vänt in till vår gård frågade någon farbror mig Onko nyt yö vai aamu? och jag svarade Yö.


Nästa morgon klockan två hade jag beslutsångest över var jag skulle äta till frukost för vårt kylskåp var så fullt med en massa gott.


Ja just det de hade målat om vår trappa med nya fräsha färger !


På kvällen gick vi med familjen till Nationalteatern och såg Pirkko Saisios Homo! -musikal. Jag tyckte den var riktigt bra (fast pappa sov nästan hela första halvan), speciellt tyckte jag om Veijo-figuren och balletscenen, som enligt mamma var vanhajuttu som Jorma Uotila gjort länge sen och så slog också tanken mig att de lite försvarade bögar (musikalens tema) på andra minoriteters bekostnad? Men aja riktigt rolig musikal.


Vi satt på högsta balkongen, varifrån jag annars hade sett riktigt bra men just före föreställningens början kom en tant och satt sig framför mig.........

På söndagen åt vi en hejdundrande fars dags -middag med lamminnerfilé och äppeltårta etc. och på kvällen bar vi oss av till flygfältet och flög till Stockholm.

Snipp snapp slut.

Inga kommentarer: