20131102

yala

Kl. 18:51 var min rygg så stel av auditoriestolarna med tillhörande allt annat än ergonomiska flippbord att hela jag började darra (eller så var det för att jag glömt/inte hunnit äta riktig mat under hela dagen bara mackor och vitaminer) och jag gav bara upp med allt. Omtentan är kl. 9 en lördag om ca en månad så bestämde mig (mitt under tentan) att det är då det gäller nu övar jag bara. När stackars lilla jag äntligen kom hem hade vi hemmafest (crazy två bjudna varav den andre gick kl. nio). Men alltså lyckan när jag vid morgonkaffet insåg att jag inte behöver prioritera bort allt roligt (läs serier och SKÖNLITTERATUR) för tentaläsande!!!! Och ikväll har Rebecca sin födesedagsfest och jag behöver inte gå hem innan midnatt!!! Just det på torsdag hade ju Berghs fest med thugtema och Nöjesguiden skrev en jätterolig notis ang. att det inte är ok för "privilegierade kids" att klä ut dig till hustler och divas och dansa till hip hop (kom oundvikligen att tänka på en eller två av deras egna bloggare och skribenter........................). Igår hittade jag av en slump en hög med våra kläder på bordet i tvättstugan?? Undrar hur länge de varit där. Och så hade vi tydligen tagit någons mössa (trodde det var Busters men det var inte) som nu hänger på vårt köksbord tills Matilda kommer hem med nyckel till tvättstugan så vi kan föra den tillbaka som om inget hänt <- mmm intressant anekdot!

Inga kommentarer: