20131121

tant emma här

Åh fy nu har Starbaks öppnat i stackars Akademen :S. Tydligen är det fullt av små tweens med sina koppar fyllda med grädde och kola med sina Iphones och Instagram i högsta hugg (läs Philip Teirs krönika Kaffe och drömmar och Naomi Kleins No Logo). Igår hörde jag två småpojkar på bussen som talade om whatsappar och instagramar och andra appar där de exploaterar sina barnanunor och skämmer ut sig och min första tanke var (förstås) de va bättre förr (vilket inte är sant, vi hade irc-galleria och var precis lika dumma, lättpåverkade, osäkra och hade lika dålig klädsmak, sidospår: varför klär sig 12-åringar likadant som jag gjorde tio år sen?!?!?). Men, när jag lyssnade vad de sade kunde jag inte låta bli att lite bli rörd av hur de talade om tjejer de var kära i och vem som hade snapchatat och skypeat mer med henne och vem de dansat tryckare med, och inse att social media + barn kanske inte bara är bull.
när vi ännu var unga och dumma <- HEHHE LOL

Inga kommentarer: