20130606

the youth is wasted on the young

Ahh igår kom dagen jag väntat på hela våren, hela året. Vaknade kvart i nio, cyklade ner till Wenner-Gren center, skrev under mitt anställningsavtal, cyklade till Ica och köpte Loka, cyklade hem och sov en tupplur/fortsatte min nattsömn hur man nu tar det, solade lite, åt mat, åkte till Dramaten och såg Lars Noréns Som löven i Vallombrosa. Vi satt på bänk 3, som var första raden närmast scenen!
förvirrad under pausen. fyra timmar tog hela föreställningen
Väldigt bra pjäs, ryste till i slutet så bra var den!!! Handlade om två systrar (Ylva och Stina Ekblad), deras bror och deras respektive och barn *SPOILER om någon vill se den här eller någon annan uppsättning någongång:*, alla skiljer sig och den sinnessjuka brorsdottern gifter sig och får barn med ena systerns man. Nu till varför jag rös till: i slutet steg en kvinnan upp i publiken och sa att hon som spelade Clara gjorde det fel det är jag som är Clara, jag blev kär i Olof, du är jätteduktig men jag är inte sådär.


Sen gick vi till Kåken. Annat jag gjort:

fick den äckligaste sockerdrickan på f12
satt i carmen efter events och planerade att bränna upp min tenta (blev inte av)
pappa skickade första syrenblomman fr villan och jag och matilda bestämde oss för att åka dit om två veckor när vi är i finland
DN har haft en artikelserie (kan kanske inte säga serie när det bara är två brev men men) som började med en artikel av danske DenniNørmark Kære svenskere, där han ondgjorde sig över hur feministerna tagit över Sverige och att kampen för jämställdhet gått så långt här, att det nu är männen som är förtryckta av kvinnorna......................................................................................................................................................................................... 

Idag svarade Nina Björk:
läses -> här <-
firade nationaldagen m sushi och jordgubbar i solen
Som sagt åker vi till Finland nästa vecka, på fredagen till Åbo, på söndagen till Helsingfors för att se Laaanaaaaa. Sen följande vecka tänkte vi om det är fint väder åka till landet! Och så hotar Matilda att vi måste simma NO EXCUSES!!!!!. Fast så kallt kan väl inte vattnet vara efter värmeböljan som tydligen också har varit i Finland. Idag började jag med första boken i min bokhög på mitt nattduksbord, Efter oss syndafloden av Stig Claesson.

Inga kommentarer: