20130620

age quod agis

Hemma!! Åhhåhhåå vad tung hemresa man kan ha. Sov tvåtimmars nattsömn och slängde alla mina saker i min kappsäck och slängde mig i bilen. Kvällen innan var vi i Cuba där jag bl.a. lärde mig en massa nya italienska handtecken!!! Dagen innan, på tisdag, kom vi hem från landet där vi hade kört motorbåt, badat bastu, simmat (!), grillat asgoda spett, majs, m.m., inspekterat och beundrat alla pappas nya byggprojekt och planteringar.

segelbåten hade försvunnit när vi kom fram t villan!!! här hade vi hittat den igen
hahaha
carla hittade en 2 meter lång käpp
hbl fr 60-talet!
simma!!!
grilla!!!
sommartåg!!
 Annat vi gjorde i Finland var att besöka Jesuli i Åboli! Vi turistade och krebade på åbåtar.

tog bild på domkyrkan och jänget
På söndag var vi, återigen efter två timmars nattsömn, i kyrkan av alla byggnader och senare på konffisfest i Nystad.

hunden heter Sade och det regnade hela dagen så mamma sade att det är hennes namnsdag
här konfirmeras vår kusin
Slutligen bild på festmatilda... 


Inga kommentarer: