20140607

we need a female king

Igår whatsappade Matilda till mig när jag åt frulle att vi ska ha welcomehomemiddag hos Anni! Så jag gjorde mig i ordning och åkte typ genast p.g.a. dumma nationalistdagen gjorde att bussar och spårvagnar åkte jättesällan så jag tänkte att det är bäst att jag bara åker eller för att Matilda slutade jobba kl. 15 och Anni kl. 16 så jag tänkte att jag kan vänta med Matilda (trodde jag... sen kom jag dit och ingen svarar i tel *bitter och vrålhungrig* men sen såg jag Anni och blev *glad och glad* igen). Skoja ba om att vara emot nationaldagen och att Sverige firar att Gustav Vasa enade Sverige till ett land eller hur man säger bla bla och man ska ta tillbaka flaggan etc. dock att det var verkligen inte meningen med mina blå-gula byxor :( när Anni påpekade tjöt Emma ett jimmykimmeligt EWH. Spårvagnen till asiatisk matbutik – när vi gick kom vi plötsligt på att typiskt om det är stängt men var inte yey – ettan till Fältis Ica för grönsaker t-bana till B41. Framme hos Anni gjorde vi världens godaste sallad! Marinerade tofu i en massa soja, fisksås, vitlök, lime, sesamolja, rostade cashewnötter, kokade glasnudlar, karamelliserade lök, skar upp gurka, morot, sockerärter (eller snapchats som Anni sade xD), selleri, körbärstomater, avocado, rädisor, koriander, stekte tofun, klagade över hunger/hur gott allt var, blandade en sås med en massa lime och kanske vitlök och anda grejer (Anni gjorde och jag var för busy med mina hack att lägga märke till vad allt hon hade i) och åååååt och såg på Orange is the new black!!!!!!!!! Mkt bra kombo.
Spoilers efter två första avsnitten: första avsnittet är all bout Piper men överlag visar man mindre Piper den här säsongen (bra tycker jag), Alex hugger Piper i ryggen IGEN, den här säsongen är väldigt gamesofthroneig om du fattar vad jag menar, Pennsatucky dog inte, och så läste jag att Morellos story är heeelt skruuuuvaad??
Aaah skönt att få ut dem.
Efter maten åkte vi till Morfar Ginko och skålade med cava att Anni är i tillbaka, sen till Scandic Malmen där Annis och Matildas kollega (alltså om jag fick höra hurdan special connection de nu kommer få mimimii :((( ) fyllde år + de hade AW, sen till Kåken, sen Naglo, sen taxi till oss.

ja va katt också

Inga kommentarer: