20140604

mvh

Klippte håret idag efter jobbet och skulle ta en realtidsbild nu på det men sen insåg jag att om man vill fota sin frisyr måste man ta en selfie? Inget emot selfies men är bara inget jag kan. Så creds bara till alla som vet sina "vinklar" och ljus och sånt. Så gav upp och tog detta:

jete kort i barret!!!!!! (Y)




















Vad ska det föreställa för sinnesstånd Emma... Efter frissan (fotnot: det var en realityseriestjärna som klippte mig omg) gick jag och tog min andra HPV-vaccinspruta och vi herregudade med sjuksköterskan eller vad hon var, att man kallar till cellprovstagning (eller papa-prov på finska) först när man fyllt 35 (i Sve är det 23)! Undrar om det är skillnad i livmoderhalscancerstatistiken länderna emellan (EDIT: det är 25 så glöm allt jag sa). Så dagens tips: gå och ta en HPV-spruta om du är cistjej och 20-30 år! Borde väl vara gratis i alla i-länder hoppas jag t.ex. i Stockholms vaccindirektmottagningar. Annat bra tips är att kolla alla avsnitt av Full patte så blir du klok.


Avslutningsvis fogar jag in biler som jag tog i Finland förra helgen:

score! tänkte jag tills flygvärdinnan kom och påminde mig om ansvaret jag har om vi skulle störta ;(
sista kvällen hängde vi på en klippa och såg på solnedgången med munccajänget<34<3

Inga kommentarer: