20131010

surpuppan!!! (läs inte)

Ok här kommer en så störig mening men problematiken är desto mer störande: när man själv har rätt och man tvingas höra gång på gång det som är fel att man till slut börjar tvivla på sin egna kunskap åååårh. T.ex. i rondellen utanför vår lgh (d.v.s. Vanadisplan) står trafikljus, men för att de bara går på och börjar lysa då någon trycker på gröngubbeknappen borde bonnvett säga att bilister självklart har väjningsplikt då de inte lyser p.g.a. övergångsställe (= lågstadielogik, trodde jag), men ingen gör det? Så har nu börjat tvivla om det ens är så? Har bilister förkörsrätt överallt där det finns bilväg? (Så blev jätteglad när Mitt i Vasastan skrev hur det egentligen är.) Annat ex.: när journalister, redaktörer, andra skribenter av olika slag skriver ord som inte är egennamn med versal i början (kommer aldrig sluta tjata om detta) och man ba va har man ändrat på reglerna sedan jag var i högstadiet??? *googlar* nä det har man inte. Slut på klag! Eller nej vänta liiite lite till: sluta spela Robin Thicke han är bara en sorlig misogyn och varför har min min sökresultat på Youtube plötsligt blivit jättedåliga, visar bara random coverversioner med 2 view?

Glad torsdag! (Menade inte alltså låta falsk!)

1 kommentar:

Matilda sa...

kvg: tystnadsspiralen (Noelle-Neumann 1974)