20140928

baby vi kan klara det till sommaren

Äntligen är hösten här och man kan frysa så att näsan trillar av! Jätteskönt! Eller nästa vecka ska det väl bli lite varmare, om varmare betyder att en inte behöver ha dunjacka när en går ner till toaletten. Klag, klag, så farligt tycker jag på riktigt inte att det är med iskallt väder, har trots allt levt i Norden hela mitt liv... Ville ba äntligen ha en rubrik som passade texten. Jahaja ska man då kommentera Emma Watsons tal och alla reaktioner som den fått. Nä för att jag har inget annat att tillägga än att ATT man ens ska säga att feminism gynnar män minst lika mycket som kvinnor och att det inte handlar om någon kvinnokamp längre (j.fr. med att Timo Soini enligt DN kallar Fi för ett "manshatarparti", har han hört om Wikipedia). Eller att det har blivit ett ställningstagande att vara feminist dvs för jämställdhet istället för en självklarhet (<- har skrivit denna mening i exakt alla mina blogginlägg lol). Och jag som inte skulle kommentera talet lol, men menade bara: talet bra, omvärlden som behöver talet bu. Just nu är min bästa losolåt Robyn Fenty (se nedan) och min bästa guilty pleasure är Zara Larssons Rooftop och mitt sinnesstånd är orkar-inte-plugga fast jag inte ens har pluggat idag, bara prokrastinerat hela dagen. Haha insåg precis när jag taggade det här inlägget att jag har en väderetikett (<- obs indikerar på intressant blogg/liv).


Inga kommentarer: